Reflexió 2019: Com preparar-te per a la mort (cosa que no pots escapar)

Cada any, envio una carta de reflexió sobre com va ser el meu darrer any. Aquest any he volgut compartir una guia sobre: ​​“Com preparar-nos per a la mort”. Morbós, ho sé, però és una cosa que ha consumit la meva vida durant els últims anys.

I també és una cosa que tots tenim en comú, independentment de la raça, la nacionalitat, la religió, el sexe o la riquesa ... l'únic que es garanteix és que algun dia ens respirem i així ens quedarem. Ara, si us pregunteu per què ho compartiu, sovint em trobo amb gent que no s'adona de quin és un regal, viure, respirar i ser.

Aquests dos últims mesos han estat durs. El meu món es va bolcar quan la meva tia Nelly, una de les meves persones preferides, la meva segona mare i una gran amiga, va morir del càncer.

El càncer és estrany. D’una banda, fa por veure veure a algú que estimes patir, però també et dóna l’oportunitat d’acomiadar i també és una oportunitat perquè el personatge d’algú brilli. Al entrar en una nova dècada, vull transmetre aquestes lliçons apreses de les 3 “fases de mort” que he experimentat mentre ajudava la meva tia a preparar-se per a la seva mort.

Primera Fase: Viu ara

Viu la teva millor vida

Quan el meu pare li van diagnosticar un càncer, vaig pensar ingènu que tots tenien coses a la llista de cubs que sempre volien fer, però mai no ho feien. Estava impressionant, havia vist la llista de cubetes, però quan vaig preguntar al meu pare:

"Què vols fer abans de marxar? Què hi ha a la llista de cubs "

Va dir: "Ho he fet tot". Havia viscut la seva millor vida, havia completat tots els somnis que ha volgut. Així que quan la meva tia va diagnosticar-li diagnòstic, vam tenir infinitat de xerrades sobre els seus somnis i desitjos de com sempre volia fer aventures com caminar per Camí de Santiago o fer excursions a la muntanya Fuji o convertir-se en un àmfir perquè pogués veure el tennis cada dia.

Però l’únic somni, l’única cosa que volia més que res era veure els seus nois graduats i complir el seu deure d’educar els seus fills. Aquest va ser l’únic objectiu, l’estrella del nord en què ens centràvem cada vegada que anàvem a una cita o quan se sentia baixa i es va escapar d’un tractament.

Li vaig recordar com de meravellós seria veure els nois graduats. Quan va passar el dia de la graduació, era estrany adonar-se que se n'anava aviat. Això va dir que "ho he fet tot".

Element d'acció: doncs, heu pensat en què voleu fer aquesta vida?

• Sabeu què és important per a vosaltres, grans o petits?
  • Us envolten de gent que estimeu?
  • Voleu aquelles aventures que sempre heu volgut fer?
  • Feu aquest impacte que aspireu a fer?

Segona fase: Operacions vives

El vostre administrador (no és tan excitant, però important)

A la majoria de la gent no els agrada l'administrador. L'administrador de la mort és el tipus d'administrador menys preferit, i el 87% dels adults que treballen a Singapur ni tan sols tenen voluntat.

Quan perdeu algú, us heu de dol, us ploreu, us sentiu tristos, fins i tot podríeu sentir-vos enutjat, però imagineu-vos com de frustrant és el moment que necessiteu també navegar per l'administrador. Quan el meu pare li van diagnosticar i li van dir que tenia menys d’un any per viure, havia estat treballant a l’Aràbia Saudita, havia de traslladar-se, va fer una cirurgia a Singapur i després vam tornar a Egipte tots en 11 mesos. Moltes coses van passar ... ràpidament.

Acabava de complir 21 anys i la meva mare era estrangera a Egipte. Tots dos vam tenir dificultats per navegar pel procés. Fins i tot vam descobrir algunes de les propietats que posseïa el meu pare no van emetre les seves actes.

No sóc advocat ni assessor financer, però hi ha tones d'eines i aplicacions disponibles per ajudar-vos amb l'administrador de la vida. O fins i tot començar amb una carpeta / full de google, desant tota la informació d'aquesta manera:

• Actius (propietats / accions / efectiu / comptes bancaris / joies)
  • Passiu
  • Assegurança de vida
  • Nominació per CPF (si esteu a Singapur)
  • I qualsevol cosa que us importi ...

En el cas de la meva tieta, com que el seu marit està malalt de crònica, també vam haver de garantir que els seus fills tinguessin accés als comptes bancaris i que tinguessin la possibilitat d'administració en nom del seu pare. Vam crear una carpeta impresa que enumerava tot per poder anar a l'administrador de la mort d'allà. Assegureu-vos que us sigui més fàcil per als vostres éssers estimats.

Element d'acció: comenceu a llistar el que sou. Parla amb la teva parella / cònjuge / pare / millor amic. Què vols fer amb les teves coses? Potser utilitzeu una eina com Memori per escriure la vostra voluntat o serveis legals de google a la vostra ciutat.

Tercera fase: Viure el vostre llegat

Què passa quan esteu a punt de marxar ... o se n'heu anat?

Per aquest pas, és realment dur, perquè cap de nosaltres vol pensar en la mort. A mesura que els humans sobrevisquem i prosperem pensant que vivirem per sempre.

Cal pensar en qüestions dures com: "Quin llegat voleu deixar? Quina tradició voleu continuar? ”

La meva tieta mai va voler ser una càrrega per a ningú. Incloïa no voler ser reanimar. Així que va arribar el moment, vaig haver de respectar els seus desitjos i la vaig veure respirar.

El funeral era com va demanar, un gran funeral islàmic on centenars van venir a pregar, plorar i celebrar la seva vida. Jo li vaig rentar el cos mort (un ritual que fem a l’islam) tal i com em va demanar.

La meva tieta també era una filantropa meravellosa i tenia ganes de continuar donant-se. Malauradament no teníem temps i no l'havia configurada.

Però si és una cosa que estàs pensant, pots crear una confiança i repartir els teus beneficis per poder continuar donant fins i tot en la mort.

Element d'acció: Quin llegat voleu deixar? Quina tradició voleu continuar?

La mort és un record per viure la nostra millor vida

Vaig tenir el privilegi d’ajudar la meva tia amb aquest capítol de la seva vida. Ajudar-la a preparar-se per a la mort em va recordar què significa viure. Per estar alineat amb els meus valors.

La meva tia era una dona notable. Sempre va honrar la seva paraula, la manera com es va mantenir, els estàndards que va establir per a tots els que l’envoltaven. Era amable, donava i quan tenia la mort, tenia por.

Al funeral, eren els que recordaven la gent: els seus valors, els seus actes de bondat.

La vida ens donarà bons moments i mals moments, però la mort ens recorda que el nostre temps aquí és arbitrari. Ho faràs comptar? Per tant, la meva pregunta és: si demà és el vostre últim, estareu a punt per això?

Quina història voleu deixar enrere?

Si voleu llegir reflexions anteriors:

Reflexions 2018: l'any de la rendició

Reflexió del 2017: els superherois són sobrevalorats